Podle zákona (č. 112/2016 Sb.) o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


MC
MC VISA
platební brána PayU

Pro přístup do systému je třeba přihlásit se.



Upozornění:

Systém EPS byl napojen na EET. Káždý email s potvrzením o zaplacení nebo vrátce platby je opatřen údaji o zaevidování v EET.

Platby přes bránu PayU použivájí odlišné číslo účtu, než má VŠB-TUO, což je v pořádku a není to důvod k obavám. Peníze budou následně korektně připsány na univerzitní účet.

Nápověda

Co znamená EPS?

Elektronický platební systém (internetový obchod) pro placení zboží (služeb) VŠB-TU Ostrava.

Kontakt

V případě dotazů, návrhů na zlepšení nebo problémů s EPS nás můžete kontaktovat Help Desk CIT-EPS nebo zašlete email na .

Zabezpečení EPS

EPS je zabezpečen několika standardními způsoby:
  • komunikace mezi webovým prohlížečem (klientem) a serverem EPS je šifrována SSL (128b) protokolem:
    • ve stavovém řádku prohlížeče je žlutý zámek
    • pole pro zadání adresy začíná slovem "https:"
      stavový řádek se zámkem
    • klepáním na zámek si můžete zobrazít informace o certifikátu
  • certifíkát pro EPS vydala a podepsala důvěryhodná mezinárodní certifikační autorita Terena SSL CA. Další informace najdete na CA VSB-TUO.

Výběr zboží

Zboží (služby) jsou zařazený do kategorií, které naleznete v navigační menu na pravé straně nahoře. Kliknutím na název kategorie zobrazíte její obsah. Některé zboží má dodatečné atributy, které je třeba pečlivě vybírat nebo zadávat.

Vkládání zboží do košíku

Zboží do košíku vložíte ikonou košíku přidání zboží do košíku umístěnou na pravé straně za názvem zboží. O úspěšném vložení zboží do košíku jste informování hlášením, které se zobrazí nad seznamem zboží a aktualizuje se informační řádek (horní lišta aplikace) o počtu položek a jejich celkové ceně v košíku. Množství zboží volíte jeho opakovaným vložením do košíku. Některé zboží lze do košíku vložit pouze jednou.

Odstranění zboží z košíku

V navigačním menu na pravé straně si v "Možnostech" zvolíte položku "Košík" nebo kliknete na informační řádek o obsahu košíku. Zobrazí se seznam zboží v košíku, které můžete odstranit kliknutím na ikonu křížku Odebrání zboží do košíku. Celý obsah košíku odstraníte výběrem "Vyprázdnit košík" v navigačním menu (vlevo - nabídka Možnosti). Po potvrzení operace bude obsah košíku vymazán.

Zaplacení zboží

EPS podporuje několik způsobů úhrady (dvě platební brány GPE a PayU). Některé způsoby uhrazení nemusí být vždy dostupny.
  • platební kartou VISA, MasterCard při použití 3D Secure řešení od společnosti GPE podle mezinárodních bezpečnostních standardů
  • rychlým on-line převodem pro mBank, KB, ePlatba (Raiffeisen bank), GE money bank, Volksbank, Fio banka od společnosti PayU
  • ostatní platby - bankovní převod, poštovní poukázka, SuperCash od společnosti PayU
Pokud máte v košíku zboží, je možno v navigačním menu "Možnosti" zvolit položku "Zaplatit". Následně se zobrazí obsah košíku a celková cena nákupu. Pokud s obsahem košíku souhlasíte, klikněte na jeden z možných způsobů uhrazení. Následně bude objednávka přijata, zaregistrována a prohlížeč bude přesměrován na platební bránu. Změna způsobu uhrazení po jejím výběru a přesměrování na platební bránu již není méžná a je třeba vytvořit celou novou objednávku (původní objednávka se časem sama stornuje)!!!
Podle zvoleného způsobu úhrady budete vyzváni k zadání potřebných údajů
  • platba kartou - číslo platební karty, datum ukončení platnosti karty, a CVV2/CVC2 kód – poslední trojčíslí předtištěné na podpisovém proužku Vaší karty. Pokud na kartě nemáte uveden CVV2/CVC2 kód a jste si jisti, že karta není pro internetové platby blokovaná, tak jej nevyplňujte a odešlete formulář bez něj. Po odeslání údajů o kartě můžete být vyzvání k dodatečné identifikaci heslem.
  • on-line převod - budete přesměrování do internetového bankovnictví zvolené banky. Po přihlášení uvidíte předvyplňený příkaz k úhradě, který potvrdíte.
  • ostatní platby - bude vám vygenerován předpis (údaje) pro uhrazení objednávky běžným bankovním převodem nebo poštovní poukázkou (číslo účtu, variabilní a specifický symbol). Pro SuperCash obdržíte údaje pro zadání do loterijního terminálu Sazky nebo České pošty.
O výsledku platební operace jste informování a následně jste přesměrování zpět na EPS, kde budete opět informováni o stavu objednávky. Případně můžete být přesměrování zpět do systém (webové stránky) ze kterého jste se do EPS dostali. Při úspěšném zaplacení vám bude odeslán e-mail s informacemi o objednávce a jejím obsahu (seznam položek).
Některé zboží (vklady, určité poplatky za studium) jsou ihned po úspěšném zaplacení poskytnuty (připsána částka na cílový účet apod.). Při použití ostatních plateb může trvat i několik hodin nebo dnů, než EPS potvrdí, že objednávka byla uhrazena (např. bankovní převod 1-2 dny od zadání příkazu v bance).
Pří platbě přes bránu PayU je zcela v pořádku, že účet, na který se peníze převádějí nepatří VŠB-TUO, ale společnosti PayU, která peníze po obdržení převede na účet univerzity.
Zaplacením za zboží (služby) dochází k uzavření kupní smlouvy mezi prodejcem (VŠB-TUO) a zákazníkem. Zákazník má právo na odstoupení od smlouvy.

Storno objednávky

Objednávka, která nebyla uhrazena, se automaticky stornuje. Doba potřebná pro storno, je závislá na důvodu, který k němu vede. Např. neplatnost karty, nepovolené platby na internetu, nedostatečný zůstatek na účtu a pod., způsobí okamžité storno. V ostatních případech (přerušení při vyplňování údajů v platební bráně, opuštění tohoto procesu), může storno pozdržet až o několik dní, kdy je 100% jasné, že k zaplacení nedošlo a nedojde.

Historie objednávek

Každý nákup je pečlivě evidován a proto máte možnost se kdykoliv podívat co a kdy jste nakoupili. Do historie objednávek se dostanete přes navigační menu "Možnosti" volbou "Historie objednávek". Každá objednávka má přiděleno jedinečné číslo, které může být vyžadováno při odběru zboží (služby) nebo případné reklamaci. Dále se dozvíte cenu objednávky, kdy jste ji vytvořili, zaplatili a v jakém stavu je. Stejně tak i položky obsahují informace o ceně, stavu a poskytnutí. Pokud nedojde k úspěšnému uhrazení objednávky, bude její stav nastaven na "zamítnutá" (např. z důvodů nedostatku peněz na účtu, neplatnosti karty, nepovolení karty pro internetové platby) nebo "stornovaná" (zadávání údajů v platební bráně banky bylo přerušeno a nebo bylo neúspěšné).
Při uplatnění reklamace u zboží, které nebylo ještě poskytnuto, může stav položky objednávky nabýt dalších stavů. Uznáním reklamace oprávněnou osobou se změní stav na "k vrácení". A ve chvíli, kdy bude uskutečněn účetní případ, vrácení peněz se stav změní na "vrácená".

Problémy s platbou kartou

Platby kartami probíhají mimo servery našeho obchodu, proto jejich fungování nemůžeme nijak ovlivnit. Pokud se vám nedaří zaplatit vaší platební kartou, ověřte si, že:
  • je vaše karta platná
  • jste zadali údaje správně bez mezer a lomítek (např. v platnosti karty)
  • zadali správně ověřovací trojčíslí ze zadní strany karty
  • je možné ji používat pro elektronický platební styk 3D Secure
  • je možné tuto kartu využít pro platby v našich obchodech (seznam akceptovaných karet)
  • máte na vašem účtě dostatečné množství finančních prostředků
  • jste nepřekročili finanční limit vaší karty pro jednu platbu
  • váš prohlížeč neblokuje platbu jako potenciálně nebezpečnou událost – v tomto případě snižte v nastavení prohlížeče úroveň ochrany. Platební protokoly jsou zabezpečeny na nejvyšší možnou míru a není důvodu se obávat zneužití platby
Vysvětlení některých návratových hodnot:
  • Zamítnuto v 3D, karta blokována
    Zahrnuje důvody, které naznačují zneužití platební karty - kradená karta, podezření na podvod, ztracená karta.
  • Zamítnuto v 3D, autorizace zamítnuta
    Vydavatel, nebo finanční asociace zamítla autorizaci bez udání důvodu.
  • Zamítnuto v 3D, problém karty
    Expirovaná karta, chybné číslo karty, karta není povolená pro internetové platby, neplatná karta, neplatné číslo karty, částka přesahuje maximální limit karty, neplatné CVC/CVV, neplatná délka čísla karty, neplatná expirační doba, pro kartu je požadována kontrola PINu.
  • Zamítnuto v 3D, technický problém
    Autorizaci nelze provést z technických důvodů - technické problémy v systémech vydavatelů karet, nebo finančních asociací a finančních procesorů.
  • Zamítnuto v 3D, problém účtu
    Nedostatek prostředků na účtu, překročený limit, překročen max. povolený počet použití.
  • 3D Secure: technicky problem pri spojeni s autorizacnim centrem
    Platba se nezdařila, úhrada nebyla realizována. Vytvořte novou objednávku a proveďte zaplacení znovu.

Poskytnutí zboží (služeb)

Po úspěšném zaplacení, kdy vám to EPS potvrdí emailem, můžete nárokovat poskytnutí zaplaceného zboži (služby) a to v cílovém místě, pro které je zboží určeno. Poplatky za studium na studijním oddělení, vklady v cílovém systému (vklad na stravování – menza, vklad na kopírky – kartové centrum). Některé zboží je poskytnuto automaticky (vklady, určité poplatky za studium). Jako doklad o zaplacení slouží e-mail, který vám byl odeslán.

Záruka - odstoupení od smlouvy

Na zboží (služby) zakoupené přes internet se vztahuje §53, odst. 7 a §54 občanského zákoníku České republiky s ochrannou lhůtu 14 dní na vrácení zboží po zaplacení bez udání důvodů, vyjma důvodu, kdy bylo zboží již poskytnuto.

Reklamace

V případě, že jste po zaplacení zjistili, že některou službu jste vybrali omylem nebo jí nepotřebujete, je třeba navštívit pracoviště, pro které je služba určena a požádat o reklamaci (vrácení peněz):
  • vklady
    Vklady realizované systémem EPS lze pouze ve vyjímečných případech (např. vyřizování výstupního listu při ukončení) vyzvednout (vybrat) na příslušné pokladně daného systému. Je nepřípustné realizovat vklad se záměrem, jej v brzké době vyzvednout v hotovosti a to i jeho část.
    • menza
      příslušná pokladna pro danou menzu
    • kopírky
      všechna místa, kde lze vložit/vybrat hotovost na kopírky
  • ostatní služby
    • služby kartového centra
      kartové centrum, hlavní budova VŠB-TUO - rektorát, místnost A148
    • poplatky spojené se studiem ve stanovené skladbě a výši
      studijni oddělení dané fakulty
    • kurzy KTVS
      sekretariát KTVS, kl.: 6166, budova T v Porubě
    • kurzy EkF
      Ing. Drastich Martin, Ph.D., kl.: 2225, EkF Ostrava místnost D239
Adresy, mapy areálu VŠB-TU Ostrava a kontakty na osoby.
V případě uznání reklamace, se změní stav položky objednávky na "k vrácení". Částka za reklamované zboží (službu) bude během několika dnů vrácena zpět na účet plátce a stav položky objednávky se změní na "vrácená". O změně stavu budete informování emailem.

Ochrana osobních údajů

Bezpečnosti věnujeme maximální pozornost a vynakládáme veškeré možné úsilí, aby byla co možná nejvyšší. Náš internetový obchod je provozován v souladu se zákonem 101/200 Sb. o ochraně osobních údajů a informací. Přihlášením do našeho internetového obchodu dáváte souhlas s tím, že údaje o vašich nákupech budou shromažďovány a používány. S těmito údaji je zacházeno výhradně dle zákonem stanovených postupů a norem. Vaše data jsou důvěrná a v žádném případě nejsou a nebudou poskytnuty dalším subjektům mimo VŠB-TU Ostrava, s výjimkou partnerů zajišťujících platební styk jako jsou banky, společnosti vydávající platební karty apod. To však vždy pouze v rámci jedné konkrétní platby s využitím těchto služeb a výhradně v mezích zákona na ochranu osobních údajů.

Platba kartou je bezpečná!

Platby kartou za použití 3D Secure řešení jsou jednou z nejspolehlivějších a nejbezpečnějších způsobů jak na internetu platit kartou.
  • používáme 3D Secure řešení – nejmodernější způsob jak bezpečně a pohodlně platit kartou na internetu vyvinutý kartovými Asociaciacemi MasterCard a Visa
  • údaje o své platební kartě zadáváte přímo bance
  • nikdo z našich pracovníku university nemá přístup k údajům o Vaší platební kartě
  • přenos dat se uskutečňuje prostřednictvím zabezpečeného protokolu HTTPS, který tyto informace šifruje:
    • ve stavovém řádku prohlížeče je žlutý zámek
    • pole pro zadání adresy začíná slovem "https:"
      stavový řádek se zámkem
    • poklepáním na zámek se zobrazí informace o certifikátu
  • přítomnost log Verified by VISA kartové asociace VISA a MasterCard Secure Code kartové asociace MasterCard zaručuje bezpečnou platbu v našem internetovém obchodě.

Jaké karty přijímáme?

  • Maestro (jen některé banky)
  • MasterCard
  • Visa Electron
  • Visa
Zda je karta použitelná pro placení na internetu závisí na vydavatelské bance. Standartně lze použít všechny embosované karty. U elektronických platebních karet je situace složitější, poznáte jí podle CVV2/CVC2 kódu – poslední trojčíslí předtištěné na podpisovém proužku Vaší karty.
Pro ověření zda je Vaše karta použitelná pro zabezpečené placení na internetu - 3D Secure Vám doporučujeme kontaktovat Vaší banku nebo navštívit webové stránky Vaší banky.

EET - evidence tržeb

Zákazník souhlasí s vystavením účtenky v elektronické podobě. Účtenka bude součástí emailu o uhrazení nebo vratky objednávky.


Obchodní podmínky a nákupní řád je platný od 1.11.2006.
Aktualizováno: 22.2.2017